TERMENI SI CONDITII

Ne dorim ca experiența dumneavoastra de cumparaturi la ACAJU să fie placută și simplă până la capăt. Termeni și Condiții este instrumentul care ne ghidează activitatea în ceea ce privește Procesul de vânzare pe site-ul https://acaju.ro/, Politica de Livrare - Returnare, Rambursare, Garanție și Service, Politica de Confidentialitate, Cesionarea și Subcontractarea, Legea aplicabilă - Jurisdicția, Forța Majoră și Datele cu caracter personal.

Gasiti informatii despre drepturile consumatorilor în Legea nr. 449/2003 din 12.11.2003, privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 812 din 18.11.2003, în special în art. 9-14, prevederi ce nu sunt afectate prin acești Termeni și Condiții. Totodata, drepturile partilor, ale Vanzatorului si Cumparatorului sunt specificate si in Noul Cod Civil si mentionam in special raportul juridic creat de contractul civil intre parti (art.1270 - Noul Cod Civil).

Accesand si navigand pe acest site, acceptati termenii de utilizare descrisi in continuare si intelegeti ca Termeni si Conditii de pe site sunt un contract la distanta intre parti.
In cazul in care nu sunteti de acord cu orice detaliu cuprins in Termeni si Conditii, singura solutie este sa parasiti acest website. Acesti Termeni si Conditii nu sunt valabili in magazinele fizice ACAJU si nici pe alte platforme pe care ACAJU poate comercializa produsele la un moment dat. Fiecare canal de vanzare are Termeni si Conditii distincte si independente unul de celalalt.

Termeni si Conditii de utilizare acaju.ro

Magazinul online aflat pe domeniul https://acaju.ro/ este administrat de ACAJU SRL, societate romana cu sediul in Str. Petru Rares, 264, sc. B, ap. 1, Vaslui, telefon 0311.300.290 (tarif normal), email: office@acaju.ro, inregistrata la Registrul Comertului Vaslui sub nr. J37/572/2004, cod fiscal RO14050238. Prin utilizarea site-ului https://acaju.ro/ si/sau al oricarui alt serviciu oferit in site, se considera ca ati citit, inteles si acceptat integral Termenii si Conditiile de utilizare ale site-ului si nu veti avea posibilitatea sa va prevalati in vreo situatie de argumentul ca nu ati citit, inteles si acceptat Termenii si Conditiile.

Administratorul site-ului depune toate diligentele in vederea mentinerii corectitudinii informatiilor expuse pe site. Precizam ca pot aparea erori legate de datele de pe site, informatii despre produse, inclusiv preturi eronate sau termen de livrare eronat, acestea avand doar caracter informativ si necesitand o confirmare scrisa sub forma de email din partea Vanzatorului, confirmarea oferita la solicitarea expresa a Clientului. . Informatiile vor fi considerate valide de parti numai dupa confirmarea in scris, pe email, de catre Vânzător a disponibilității stocului, a prețului, precum și a caracteristicilor produselor, respectiv a serviciilor solicitate de Cumpărător, samd.

In orice situatie se va tine cont de confirmarea scrisa prin intermediul emailului, si nu de discutii telefonice sau pe chaturi deoarece se pot strecura erori sau interpretari eronate datorita unui volum mare de informatii si solicitari.

Imaginile produselor au si ele un caracter informativ, prezentarea foto a produselor putand fi afectata in timpul procesului de fotografiere datorita limitarii tehnice a aparatelor de a transpune 100% realitatea.

Unele caracteristici sau pretul produselor prezentate pe site pot fi modificate fara preaviz de catre Vanzator sau pot contine erori de operare, iar descrierile produselor pot fi incomplete/cu erori. Dacă clientul se consideră afectat în vreun fel de erori, acesta poate face returnarea gratuită a produsului nemontat și neutilizat în termen de 14 zile de la recepție și se va restitui contravaloarea comenzii cat si a eventualului cost cu transportul de la Vanzator la Cumparator, fara a avea dreptul la alte despagubiri.

Livrarea standard de catre ACAJU a produselor comandate de pe acest site se face in Centrul Logistic National ACAJU din Vaslui, strada Fabricii, nr.4.
ACAJU.

Toate produsele Vânzătorului se livrează nemontate (cu excepția produselor realizate dintr-o singură componentă), în colete, pentru a putea fi transportate în siguranță.
Cumpărătorul are obligația să verifice din punct de vedere cantitativ și calitativ coletele, pe baza etichetării acestora, să desfacă și să verifice integritatea coletelor fragile precum și a componentelor fragile ambalate.
Verificarea numarului de colete din care e format produsul, a existentei componentelor produsului conform schitei de montaj, a eventualelor lipsuri sau deteriorari, verificarea materialului din care e realizat produsul, a texturii si a culorii se va face obligatoriu in termen de 24 de ore de la receptie si inainte de asamblare. Daca clientul trece la asamblarea produsului fara a semnala Vanzatorului in scris pe email, ca este prezenta o problema, se va considera de catre Vanzator ca ori nu a existat vreo problema, ori ca Clientul a acceptat produsul asa cum este si montandu-l isi pierde dreptul ulterior de a mai solicita returul produsului indiferent de motiv.
Vânzătorul este obligat să demonstreze Cumpărătorului, la solicitarea acestuia, modul de utilizare și funcționare a produselor cumpărate, prin instrucțiuni și scheme de montaj.
ACAJU facilitează livrarea produselor comandate de client oriunde in Romania prin intermediul unor companii de curierat care functioneaza ca terti profesionisti.
Daca Clientul nu isi exprima in scris dorinta de a ridica din Centrul Logistic ACAJU se va intelege ca acesta doreste facilitarea livrarii la adresa prin tert profesionist.
Este dorinta si responsabilitatea clientului sa decida cu cine face transportul din Centrul Logistic National ACAJU pana la destinatia finala, asumandu-si consecintele ce pot rezulta din acest demers. Enumeram, fara a ne limita: intarzieri ale livrarii din momentul in care produsul pleaca de la ACAJU pana in punctul de destinatie dorit, eventuale deteriorari ale produsului ca urmare a transportului, costul transportului, samd. Avand in vedere ca livrarea standard ACAJU a comenzilor de pe site este in Centrul Logistic National, toti termenii de livrare/returnare/rambursare vor tine cont de acest fapt si se vor raporta la acest aspect esential.
În cazul exercitării dreptului legal de returnare a produsului, rambursarea contravalorii acestora se va face în cel mult 14 zile calendaristice de la data solicitării returului, sub beneficiul recepției cantitative și calitative a returului către Vanzator.
Clientul intelege ca facilitarea accesului catre ACAJU la un tert profesionist nu obliga asumarea niciunei responsabilitati de catre Vanzator privind modul in care tertul profesionist isi desfasoara activitatea.
ACAJU poate decide sa suporte contravaloarea transportului pe tur si/sau retur, sa inlocuiasca componente deteriorate la transportul catre client/ sau sa le repare, dar acestea sunt decizii unilaterale ale sale.
Orice alta prevedere din Termeni si Conditii care este in favoarea Clientului fara a fi obligatia legala pentru ACAJU, este urmarea unei decizii unilaterale a ACAJU si poate fi modificata oricand, fara preaviz.

CUMPARATOR/CLIENT

Persoana, firma, companie sau alta entitate juridica ce emite o Comanda.

VANZATOR

Societatea comerciala ACAJU, avand sediul in Vaslui str. Petru Rares, 264, sc. B, ap. 1, parter, telefon 0311.300.290, inregistrata la Registrul Comertului Vaslui, sub nr. J37/572/2004, cod fiscal RO14050238.

PRODUSE SI SERVICII

Orice produs sau serviciu, inclusiv documentele si serviciile mentionate in Comanda, care urmeaza a fi furnizate respectiv prestate de catre VANZATOR, CUMPARATORULUI. Produsele se afla in ambalajul original, sigilat, al producatorului sau pot fi reambalate de catre Vanzator ca urmare a propriului proces CTC.

COMANDA

Un document electronic ce intervine ca forma de comunicare intre Vanzator si Cumparator prin care Vanzatorul confirma ca acea comanda a ajuns la el, urmand sa o analizeze si sa o confirme printr-un email si o factura de avans. Primirea acestui document electronic nu poate fi asimilata/inteleasa de catre Client ca fiind o confirmare de catre Vanzator a acceptarii comenzii ca fiind valida si asumata de catre Vanzator. Vanzatorul poate accepta in unele situatii comenzile si fara a le reconfirma in scris, dar este singurul care poate decide cand va face acest lucru.

CONTRACT

Termenii si Conditiile de pe site confirmate de catre client prin bifarea casutei pozitionate in cosul de cumparaturi inainte de finalizarea comenzii sau prin primirea emailului cu linkul catre Termeni si Conditii neurmat de un raspuns al Clientului ca ii respinge. Prin comanda data, clientul confirma ca a citit, inteles si acceptat Termenii si Conditiile, care sunt contractul la distanta dintre parti. 

SPECIFICATII

Toate specificatiile si/sau descrierile Bunurilor si Serviciilor asa cum sunt precizate in Comanda si/sau pe site. Daca nu exista o confirmare in scris a Vanzatorului, suplimentara emailului de confirmare dat de catre Vanzator ca a primit solicitarea de comanda, atunci informatiile din descrierea produsului sunt specificatiile de baza. Nu se va tine cont de precizari telefonice/chat sau de pe alte canale de comunicare.

CULOARE

Culorile comandate conform mostrarului sau conform imaginilor de pe site. Culoarea reala a produselor poate fi diferita fata de culorile vizualizate in cataloage sau pe site datorita faptului ca in procesul de redare a culorii pot interveni factori care sa modifice culoarea originala, cum ar fi, dar fara a se limita la: lumina de la sedinta de fotografiere de produs, intensitatea blitzului, reglajul monitorului, samd. Pot exista diferente de nuanta a culorii la produse identice ca design realizate insa cu materiale din loturi diferite. Clientul are obligatia sa verifice intotdeauna nuanta/culoarea in termen de 24 de ore din momentul receptiei produsului si inainte de montaj si daca are vreo nemultumire referitoare la acestea are dreptul sa faca imediat retur produsului pe cheltuiala Vanzatorului. Daca Clientul nu verifica produsul la receptie sau in termen de 24 de ore de la receptie si/sau nu semnaleaza dezacordul sau referitor la culoare/nuanta si monteaza produsul, pierde dreptul de retur.

l. Descrierea procesului de vanzare/achizitie pentru site-ul acaju.ro

Principalul rol al site-ului ACAJU este de informare a potentialilor cumparatori asupra produselor pe care le pot achizitiona sau a serviciilor pe care ACAJU le poate presta.

Prin lansarea unei comenzi pe site, Cumparatorul este de acord cu formele de comunicare (e-mail, SMS. telefon, site) prin care Vanzatorul isi deruleaza operatiunile de pe site, este de acord ca site-ul poate prezenta erori de pret sau de scriere si ca acea comanda lansata de catre client este obligatoriu a fi validata de catre Vanzator in toate detaliile ei, printr-o discutie telefonica si prin transmiterea ulterioara discutiei telefonice a unui email de confirmare si a facturii proforme. Emailul de confirmare nu este cel generat automat de catre platforma imediat dupa comanda, acesta fiind doar o confirmare a primirii solicitarii clientului. Emailul de confirmare este acel email transmis de ACAJU ulterior discutiei telefonice dintre consultantul ACAJU si client si care contine explicit detaliile tranzactiei.

In situatia in care Vanzatorul confirma explicit o comanda prin transmiterea unui email detaliat ce include un link catre Termeni si Conditii si prin emiterea unei facturi proforme care va include detaliat produsele, serviciile, conditiile, termenul de livrare, cantitatea si pretul acestora, acest lucru va implica o acceptare a termenilor comenzii de catre ambele parti, fara a necesita o confirmare de primire din partea Cumparatorului.

Atat Vanzatorul cat si Cumparatorul pot renunta la a primi/livra comanda oricand pe parcursul procesului de vanzare/achizitie, fara a fi necesara justificarea renuntarii la comanda si fara penalizari sau alte pretentii din partea Clientului/Vanzatorului, Cumparatorul putand face asta inca 14 zile calendaristice de la receptia produsului cu conditia nenegociabila ca produsul sa nu faca parte din categoria produselor aduse la comanda (nu era in stoc la momentul comenzii) sau din categoria produselor personalizate, sa nu fi fost montat de catre Client sau sa faca parte din categoria de produse care din motive de igiena nu pot fi returnate: saltele, lenjerii, farfurii, tacamuri, halate, prosoape, fete de perna, samd.  In acest caz doar Vanzatorul se poate retrage din contract, Cumparatorul neputand face acest lucru decat cu suportarea penalizarii pierderii avansului platit pentru mobila personalizata comandata. Dupa receptia produsului personalizat, Clientul nu mai poate face retur produsului.

In lipsa unei confirmari exprese din partea Vanzatorului, prezentele Termeni si conditii generale de vanzare vor sta la baza Contractului incheiat, in completarea acestora fiind Certificatul de Garantie emis de catre Vanzator, precum si documentele fiscale si de insotire ale marfii (factura de marfa/servicii/si/sau avizul de insotire a marfii).

Lipsa oricarui document (certificat de garantie/factura/aviz, samd) trebuie semnalate in maxim 2 zile lucratoare de la receptia de catre client a produselor comandate. Solicitarile ulterioare de astfel de documente vor ramane la latitudinea Vanzatorului daca le va onora sau nu si cand.

Obiectul Contractului

Il constituie vanzarea PRODUSELOR, respectiv prestarea SERVICIILOR, in conformitate cu disponibilitatea stocului, pretul si caracteristicile mentionate in confirmarea transmisa de Vanzator pentru validarea comenzii prin care Cumparatorul si-a exprimat intentia de achizitie.
Aceasta confirmare se trimite la solicitarea scrisa a Cumparatorului.

Comanda Clientului

Clientul selecteaza produsele, citeste, analizeaza si intelege Termenii si Conditiile si isi exprima acordul cu Termenii si Conditiile site-ului www.acaju.ro prin apasarea butonului „Comanda acum/Adauga in cos”. Prin efectuarea comenzii Clientul confirma ca este de acord cu Termenii si Conditiile, ca le-a citit cu atentie, ca le-a inteles si a comandat in deplina cunostinta de cauza asupra drepturilor si responsabilitatilor partilor implicate (Cumparator si Vanzator), neputand ulterior sa motiveze ca nu a avut cunostinta de acestea sau nu a fost/nu este de acord cu acestea, in totalitate sau partial. Linkuri cu Termenii si Conditiile se afla si in pagina de produs si in emailul automat in care i s-a confirmat clientului ca s-a primit solicitarea de comanda. Clientul are posibilitatea sa parcurga lista produselor, sa modifice cantitatile si sa confirme intentia de cumparare prin accesarea butonului „Trimite comanda”. Ulterior finalizarii comenzii, clientul va primi o confirmare scrisa din partea Vanzatorului privind disponibilitatea, pretul si caracteristicile produselor, respectiv a serviciilor comandate.
Suplimentar, Clientul primeste link catre Termeni si Conditii in emailul automat transmis de catre Vanzator in momentul in care acesta primeste solicitarea de comanda din partea Clientului, astfel ca Vanzatorul isi ia o masura suplimentara de a aduce in vedere Clientului Termenii si Conditiile ce constituie contract intre parti conform Noului Cod Civil. 

Pretul Contractului

Il constituie pretul vanzarii Produselor respectiv prestarii Serviciilor, cuprins in comanda validata de catre Vanzator. Cu toate acestea, ACAJU atentioneaza asupra faptului ca exista cazuri cand ca urmare a unor disfunctionalitati ale SITE-ului sau erori (inclusiv de operare), pretul afisat pe SITE poate sa nu fie cel real. In aceste cazuri, Vanzatorul va informa Cumparatorul asupra pretului corect. Clientul intelege ca in cazul erorilor de pret, situatie confirmata de Vanzator printr-un email transmis Clientului si/sau printr-o discutie telefefonica, si /sau printr-o postare pe site, oricare dintre ele sau mai multe cumulate, efectuate in intervalul dintre lansarea comenzii pe site de catre client pana inainte de efectuarea livrarii, comanda va fi automat anulata de Vanzator, fara alte pretentii din partea Cumparatorului. Informarea poate avea loc oricand pe parcursul procesului de vanzare - livrare, chiar daca dintr-o eroare a existat o confirmare initiala a unui pret mai mic. In cazul in care este comandat un produs ce nu se afla in stoc la momentul comenzii si pana la livrarea de la Furnizor catre Vanzator acesta isi va mari pretul, modificarea de pret va fi operata si asupra pretului comunicat Clientului. I se va comunica Clientului noul pret si daca acesta nu il va accepta, comanda va fi anulata si eventualul avans va fi returnat, fara ca Clientul sa poata solicita Vanzatorului vreun anume tip de despagubire. Exceptie de la aceasta clauza poate face doar Vanzatorul, prin propria vointa.

Pretul Derizoriu

Prin pret derizoriu se va intelege un pret cu mult sub valoarea reala a produsului, situatie in care Vanzatorul va comunica Clientului pretul real iar daca acesta nu este de acord cu pretul real, va anula vanzarea fara ca Clientul sa poata solicita vreo despagubire. Partile confirma prin prezenta ca au luat la cunostinta de existenta, continutul si sensul Art. 1665 Noul Cod Civil care reglementeaza si acele situatii in care Vanzatorul anunta Cumparatorul ca pretul din magazinul online este gresit, fiind un pret derizoriu. Citam din lege: „de asemenea, daca prin lege nu se prevede altfel, vanzarea este anulabila cand pretul este intr-atat de disproportionat fata de valoarea bunului, incat este evident ca partile nu au dorit sa consimta la o vanzare."

PRP

Pret recomandat de Furnizor pentru vanzarea produselor.

Oferta Promotionala

Campanie desfasurata de Vanzator ce presupune de regula reducerea pretului pentru diverse produse, in anumite perioade de timp, folosindu-se ca pret intreg cel mai mic pret practicat de catre Vanzator cu 30 de zile inainte de inceperea ofertei promotionale. Toate conditiile de desfasurare a campaniilor promotionale sunt definite in regulamentul aferent fiecarei campanii. In partea de jos a acestui document se afla linkuri catre toate regulamentele de promotii in derulare.

Cod Reducere/Voucher

Cod emis de catre Vanzator ce poate fi utilizat pentru aplicarea unei reduceri asupra valorii totale a comenzii sau pentru o anumita categorie de produse. Conditiile de utilizare a codurilor de reducere sunt reglementate in regulamentul aferent fiecarei campanii ce utilizeaza coduri de reducere. Voucherul de 45 de lei pe care il veti primi daca va inscrieti la newsletterul nostru, este valabil pentru comenzile mai mari de 1500 de lei si se poate aplica o singura data. Codul primit trebuie introdus in procesul de comanda, catre finalizarea comenzii. Promotie valabila din 01 august 2021, pana la oprirea ei.

Modalitati de plata

Modul in care se pot plati produsele si serviciile disponibile la ACAJU. Pretul Contractului poate fi platit printr-una dintre urmatoarele modalitati, in functie de optiunea clientului: plata in avans, ramburs la livrare, transfer bancar, cu ordin de plata bancar (in baza facturii emise de catre Vanzator in contul SC ACAJU SRL mentionat pe factura, plata cu cardul online sau in magazin (orice tip de card bancar, in magazinele agreate de ACAJU, pentru preluarea comenzilor (ACAJU Vaslui, ACAJU Iasi)), plata online cu cardul in rate fara dobanda (Raiffesen Bank, Alpha Bank, Banca Transilvania, Garanti Bank, First Bank) sau plata in magazinele agreate de ACAJU pentru a prelua comenzi (Raiffeisen Bank, Banca Transilvania, Garanti Bank), numerar in magazinele agreate de ACAJU pentru a prelua comenzi. Modalitatea de plata cu numerar la livrare nu este disponibila pentru comenzi online a caror valoare cu TVA este mai mare de 5.000 lei pentru persoanele juridice si 10.000 lei pentru persoanele fizice, amenda pentru depasiri de limita fiind de 0,6% din valoarea sumei platite in plus, conform legislatiei in vigoare. Modalitatea standard de plata a produselor de catre client este cu plata in avans. In anumite situatii putem accepta ca plata sa se faca la livrare, dar e doar decizia Vanzatorului cand opteaza pentru una sau alta din modalitatile de plata.

Termen de livrare

Cat este intervalul de timp dintre momentul in care comanda este acceptata de catre Vanzator si pana la disponibilitatea ei in punctele de ridicare ale Vanzatorului.
Se va face o distinctie intre livrarea standard asigurata de ACAJU, care livrare standard este in punctele de livrare/ridicare ale Vanzatorului si livrarea la cererea clientului la o alta adresa, efectuata prin serviciile de curierat terti profesionisti si facilitata prin intermediul ACAJU. Dacă termenul de livrare este modificat de către producător, ori de către alte entități, (cum ar fi non-limitativ: autorități vamale, agenți vamali, transportatori, etc.), acesta va informa de îndată Cumpărătorul cu privire la modificarea intervenită. Vânzătorul, în cazul în care nu poate executa Contractul motivat de faptul că produsul sau serviciul nu este/nu mai este disponibil, va informa Cumpărătorul despre aceasta indisponibilitate, urmând ca sumele de bani achitate de către Cumpărător pentru produsul sau serviciul indisponibil să fie rambursate in termen de 2 zile lucratoare de la comunicarea catre client a indisponibilitatii survenite.

a) Termenul de livrare in punctele de ridicare ACAJU

Este de 2-10 zile lucratoare pentru produsele din stocul ACAJU si de maxim 120 de zile lucratoare pentru produsele care sunt in stoc furnizor/la comanda.

b) Termenul de livrare in apropierea destinatiei dorite de client

Se calculeaza ca fiind format din termenele de la punctul a) specifice pentru fiecare caz in parte (disponibilitate in stoc/ la comanda) la care se adauga perioada de timp in care livratorul tert profesionist solicitat de catre Client reuseste sa faca livrarea. Acest interval de timp este asumat de Client in momentul cand solicita ACAJU sa ii faciliteze prestarea de serviciu de livrare de catre un tert.

Termenele de livrare sunt comunicate individual la fiecare solicitare de comanda. Cu toate acestea, termenele de livrare pot fi modificate unilateral de către Vânzător în cazul în care acestea sunt afectate de întârzieri ale transportului datorate unor situații mai presus de puterea de control a Vânzătorului, de decizii ale producătorilor ori de intervenția unor autorități în procesul de transport /verificare /taxare /livrare.
În cazul în care Vânzătorul primește informații eronate legate de facturarea sau livrarea produselor, a amânării de către Cumpărător a termenului de livrare stabilit, Vânzătorul își rezervă dreptul de a denunța unilateral contractul, fără ca acest lucru să se considere o încălcare a Contractului.

În cât timp se livrează produsele?

Pe baza istoricului de livrari, estimarea aproximativa de livrare oriunde in Romania prin terti profesionisti pentru produsele aflate în stoc, după confirmarea comenzii, este:
- 3-5 zile lucrătoare pentru produsele nevoluminoase;
- 5-10 zile lucratoare pentru produsele voluminoase (canapele, coltare, saltele, paturi, dulapuri, s.a.);
- pentru restul produselor, termenul de livrare este stabilit în momentul confirmării comenzii, variaza in functie de produs intre 30 si 120 de zile calendaristice (20 - 90 de zile lucratoare).
În cazul modificării termenului de livrare, veți fi informat atât telefonic cât și prin e-mail.

Livrarea/Receptia Produselor

Cum poate clientul intra in posesia produselor comandate.

Modalitatea standard prin care clientul poate intra in posesia produselor comandate de pe www.acaju.ro este cea de ridicare de catre client a comenzii din punctele de ridicare ACAJU indicate pe site.

Ca exceptie de la aceasta regula, clientul poate opta pentru a i se livra comanda la o adresa indicata de el in comanda, dar ACAJU poate face aceasra doar daca Clientul opteaza sa solicite un tert profesionist care sa ridice produsele comandate din depozitul ACAJU.
Livrarea la alta adresa se poate face doar printr-un tert-curier ACAJU propunand profesionistii, dar alegerea unei alte variante decat cea standard oferita de catre ACAJU va fi a Clientului, asa ca responsabilitatea pe produsele din comanda, din momentul ridicarii comenzii de catre tertul profesionist va fi doar a Clientului.

Ca regula generala, Clientul este cel care suporta cheltuielile de transport si in caz de returnare a comenzii, costul transportului (de livrare catre Client) ramane in sarcina clientului, conform art. 10 din OG 130/2000 care precizeaza ca, consumatorul nu poate denunta unilateral urmatoarele tipuri de contracte, cu exceptia cazurilor in care partile au convenit altfel: „contracte de furnizare de servicii a caror executie a inceput, cu acordul consumatorului, inaintea expirarii termenului de 10 zile lucratoare prevazut la art. 7 aliniat 1’ precum si art. 13 alin (3) din OUG 34/2014 : „fara a aduce atingere alin. ( 1 ), profesionistul nu este obligat sa ramburseze costurile suplimentare in cazul in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard oferita de profesionist”. Clientul intelege ca livrarea comenzii este parte a unui contract auxiliar de servicii de care beneficiaza la cererea sa: „contract auxiliar – un contract prin care consumatorul obtine produsele sau serviciile care fac obiectul unui contract la distanta sau al unui contract in afara spatiilor comerciale, iar aceste produse sau servicii sunt livrate, respectiv prestate de profesionist sau de o parte terta, pe baza unui acord intre partea terta respectiva si profesionist”.

In cazul in care clientul opteaza sa nu isi ridice singur comanda din punctele de ridicare ale Vanzatorului, livrarea se va putea realiza in cel mai apropiat punct de adresa de livrare precizata de catre CLIENT in formularul de comanda, la care se poate ajunge cu mijlocul de transport al livratorului - tert profesionist, Vanzatorul putand facilita modalitatea de livrare prin curier. Prin exceptie, livrarea se poate realiza, cand este posibil, si prin echipele de livrare ACAJU.

Prin livrare oriunde in Romania se va intelege orice adresa unde pot ajunge serviciile de curierat, acesta neputand organiza livrari in localitatile din Delta Dunarii, clientii din aceste localitati vor ridica produsul de la sediul curierului din Tulcea.

Locul livrarii este cel mai apropiat loc de adresa de livrare specificata de client unde se poate ajunge cu un mijloc de transport auto. Livrarea se va considera efectuata langa masina de livrare, responsabilitatea transportului de la masina in locuinta revenindu-i Cumparatorului. Livratorul nu poate asigura transportul pana in locuinta, rolul lui este de a ajuta la descarcarea produsului din mijlocul de transport, fara a face vreo alta activitate de livrare manuala. Clientul este singurul responsabil de manevrarea produsului de la mijlocul de transport al livratorului pana la locul unde vrea sa duca produsul din comanda cat si la masina celui care ridica produsul in cazul Returului, cand ACAJU ii faciliteaza colaborarea cu un tert profesionist.

Tarife de livrare

Nu includem in pret tarifele de livrare, in schimb negociem intens cu prestatorii de servicii (terti profesionisti) pentru a oferi clientilor posibilitatea unui cost de livrare cat mai scazut.

La ACAJU, tarifele de livrare se calculeaza in functie de kilogramele fiecarui produs si o buna parte din cost este de regula subventionat de ACAJU. Tariful de transport este unul modic raportat la greutatea coletelor si apare in cosul de cumparaturi inainte de finalizarea comenzii.
Tarifele se calculeaza/fiecare produs si sunt urmatoarele:- produs cu greutatea intre 0,1 si 1 kg: 19 lei - produs intre 1,1 si 3 kg: 39 lei (comparati ca exemplu cu o carte a carei cost de transport poate fi intre 20 si 40 de lei), produs intre 3,1 si 10 kg: 49 lei, intre 10.1 si 30 kg: 59 lei, intre 30.1 si 60 kg: 69 lei, intre 60.1 si 100 kg: 99 lei, intre 100,1 si 200 kg: 149 lei, intre 200.1 si 300 kg: 199 lei, intre 300.1 si 400 kg: 249 lei, peste 400.1 kg: 299 lei, indiferent de destinatia de pe teritoriul Romaniei.
*Preturile de mai sus sunt valabile oriunde in Romania.

Receptia produselor

Responsabilitatea asupra receptiei produselor revine Cumparatorului. Indiferent de modalitatea in care acesta intra in posesia produselor (ridicarea proprie din punctele de ridicare, receptie la curier, samd). Cumparatorul are obligatia de a verifica starea exterioara a ambalajului coletelor cat si numarul lor, asigurandu-se ca acestea sunt integre, nu prezinta urme de deteriorari vizibile ale ambalajului in urma carora ar putea fi afectat produsul de sub ambalaj si sa verifice ca produsele primite sunt conforme cu comanda. Solicitand livrarea prin curier - tert profesionist, Clientul isi asuma ca tertul profesionist va receptiona de la Vanzator produsele in numele sau. Pentru a crea o facilitate Clientului, Vanzatorul poate intelege sa suporte anumite consecinte ale eventualelor manipulari defectuoase de catre Curier pe traseul de la Vanzator la Client, insa aceasta nu este o obligatie fata de Client, ci o favoare pe care o poate face Clientului atunci cand considera necesar. Dupa receptia cantitativa si calitativa exterioara produselor, clientul are obligatia ca in termen de 24 de ore de la receptia produselor din comanda, sa desfaca cu atentie ambalajele, sa verifice culoarea si textura materialelor, existenta tuturor componentelor conform facturii si schitei de montaj si eventuale defectiuni/deteriorari. Daca este ceva neconform contractual/cantitativ/calitativ, va lua legatura imediat cu Vanzatorul, va da un email detaliat in care va detalia problema si o va insoti cu materiale foto-video. Reclamatiile ulterioare termenului de 24 de ore mentionat mai sus nu vor fi acceptate, daca acestea se refera la diferente de culoare, componente lipsa, deteriorari de orice fel si la orice aspect care in mod rezonabil putea fi observat in cele 24 de ore.

In cazul in care Cumparatorul constata ca produsul are ambalajul deteriorat in asa fel incat exista probabilitatea sa fie afectat si continutul, acesta va anunta Vanzatorul si vor stabili impreuna daca poate prelua comanda livrata chiar daca ambalajul este deteriorat, Vanzatorul putand sa isi asume inlocuirea/repararea cu de la sine vointa, cu conditia sa accepte asta iar Clientul sa parcurga urmatorii pasi:

- se va intocmi un proces verbal intre Client si Curier in care se vor mentiona deteriorarile si daca este posibil Clientul va realiza si fotografii in prezenta curierului;
- se va solicita de catre Client si obtine acceptul scris (email/sms) de la Vanzator ca acesta este de acord sa repare/inlocuiasca produsul si in caz de deteriorare a produsului sub ambalaj va repara/inlocui produsul/componenta cu probleme;
- Clientul va face poze si va trimite imagini cu deteriorarile, in termen de 24 de ore de la receptie, impreuna cu solicitarile sale scrise; transmiterile ulterioare nu vor fi aceptate.

In cazul in care la desfacerea coletelor se constata de catre Client ca acestea sunt incomplete/prezinta una sau mai multe defectiuni/deteriorari, sau are nemultumiri referitoare la materialele din care este realizat produsul si/sau culorile/nuantele acestuia, Clientul va anunta Vanzatorul in scris pe email, cu detalii, atasand foto/video. Verificarea produselor receptionate trebuie facuta in termen de 24 de ore de la receptie si anuntarea Vanzatorului se va face in termen de 24 de ore, reclamatiile ulterioare pe aceste spete nu vor fi acceptate. 

Montajul produselor

Reprezintă punerea în stare de funcționare a produsului și/sau produselor cuprinse în Comanda Clientului în stare validată. Acest serviciu se adresează EXCLUSIV produselor de mobilier.

Politica de returnare/rambursare

Potrivit legislației în vigoare, la achizitiile din magazinele online, Clientul are dreptul să notifice în scris Vânzătorului că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului, cu suportarea cheltuielilor de returnare de catre Client.
Clientul suportă costurile directe legate de returnarea produselor, cu excepția cazului în care Vânzătorul acceptă să suporte acele costuri. Nu acceptam produse asupra carora au fost efectuate interventii neautorizate, cele care prezinta urme de montaj sau de uzura de orice fel. Clientul este informat asupra faptului că în cazul în care produsele a căror returnare prezintă urme de montaj, de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri mecanice, accesorii lipsă, etichete lipsa, certificate de garanție lipsă, Vânzătorul își rezervă dreptul de a decide refuzarea returului sau de a opri o sumă din valoarea produsului, sumă ce va fi comunicată după evaluarea prejudiciilor aduse, dar care nu poate fi mai mica de 20% din valoarea produsului, acesta nemaiputand fi considerat un produs nou si vandut ca atare. În cazul exercitării dreptului legal de returnare a produsului, rambursarea contravalorii acestuia se va face în cel mult 14 zile de la data solicitării returului, sub beneficiul recepției cantitative și calitative a returului, conform prezentei politici, prin aceeași metodă de plată.

  • Dacă ai cumpărat mai multe produse de același fel și vrei să le returnezi pe toate, asigură-te că doar unul a fost desigilat. Returnul celorlalte produse se acceptă doar dacă sunt sigilate.
  • PRODUSELE MONTATE DE CATRE CLIENT NU SUNT ACCEPTATE LA RETUR! Daca la receptie se va descoperi ca produsul a fost montat si apoi demontat, Clientul afirmand in mod fraudulos ca nu a efectuat aceasta operatiune, se va retine din valoarea de rambursat o suma necesara pentru aducerea acestuia in starea de nou, dar care nu poate fi mai mica de 20% din valoarea platita de client pe produs.


    Livrarea standard de catre ACAJU a produselor comandate de pe acest site se face in Centrul Logistic National ACAJU din Vaslui, strada Fabricii, nr.4.
    ACAJU faciliteaza la cererea Clientului livrarea produselor comandate de client oriunde in Romania prin intermediul unor companii de curierat care functioneaza ca terti profesionisti.
    Este dorinta expresa si responsabilitatea clientului sa decida cu cine face transportul din Centrul Logistic National ACAJU pana la destinatia finala. Avand in vedere acesta stare de fapt, returul standard al produselor returnate de Cumparator se va face tot in Centrul Logistic ACAJU, returul fiind in responsabilitatea Cumparatorului. ACAJU poate facilita returul tot prin intermediul unui tert profesionist la solicitarea Cumparatorului, prestatia profesionistului si efectele acesteia ramanand in sarcina Cumparatorului.

    Poate clientul solicita returnarea cheltuielilor de livrare initiala cand face retur produsului?

    Nu,  deoarece modalitatea standard de livrare oferita de ACAJU este in punctele de ridicare ACAJU si nu la adresa Clientului, aceasta facandu-se eventual printr-un tert profesionist iar acest tip de contract nu poate fi reziliat de catre Client. Conform art. 10 din OG 130/2000, consumatorul nu poate denunta unilateral urmatoarele tipuri de contracte, cu exceptia cazurilor in care partile au convenit altfel: „contracte de furnizare de servicii a caror executie a inceput, cu acordul consumatorului, inaintea expirarii termenului de 10 zile lucratoare prevazut la art. 7 aliniat 1’ precum si art. 13 alin (3) din OUG 34/2014 : „fara a aduce atingere alin. (1), profesionistul nu este obligat sa ramburseze costurile suplimentare in cazul in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard oferita de profesionist”. Prin exceptie, se vor returna costurile de transport in cazul returului produselor dupa evaluarea facuta de client in primele 24 de ore ca urmare a deteriorarilor de la transport, produse incomplete, culoare neconforma.

    Returul se poate face doar însoţit de factura produsului, certificatul de garanţie si etichetele originale de produs. Lipsa uneia din acestea poate determina Vanzatorul sa refuze returul. Produsele trebuie să fie în aceeași stare în care au fost recepţionate de cumpărător, să nu fie utilizate sau montate. Daca nu sunt indeplinite conditiile de mai sus ACAJU va respinge receptia produsului sau va proceda la diminuarea valorii de rambursat cu o suma necesara aducerii acestui produs la starea de nou, suma care nu poate fi mai mica de 20% din valoarea achitata de client pe acel produs.

    În cazul promoţiilor în care s-au oferit produse gratuite, returul se acceptă astfel:

    - În condiţiile în care se returnează si cadoul primit;
    - În condiţiile în care din valoarea comenzii se va scădea valoarea cadoului primit (dacă acel cadou nu poate fi returnat de către client din diverse motive).

     Puteţi să vă retrageţi din contract printr-o declaraţie neechivocă, utilizând ca metoda de transmitere a solicitarii e-mailul, neacceptandu-se un alt mod de comunicare. Returnarea produsului poate fi efectuată prin următoarele metode: retunare in Centrul Logistic National efectuata de catre client sau returnare prin același serviciu de curierat ce v-a livrat produsul, la solicitarea si pe responsabilitatea dumneavoastra in ceea ce priveste timpul de retur si eventualele deteriorari ale produsului intre momentul predarii catre curier si receptia returului de catre ACAJU

    IMPORTANT: Perioada de retur de 14 zile calendaristice stabilită de legiuitor nu reprezinta o perioada de folosire a produsului, așa că acesta NU POATE FI UTILIZAT!

    Pașii de urmat pentru returnarea unui produs:
    - Trebuie sa va asigurati ca sunteti in perioada legala de retur - 14 zile calendaristice din momentul in care ati receptionat produsul;
    -
    Aduceti produsul in Centrul Logistic National ACAJU sau solicitati ACAJU accesul la un tert profesionist care sa faca acest lucru in locul dumneavoastra, procedand astfel:
    - Sunati la ACAJU, la 0311.300.290, buton 3, si ne transmiteti că vreti să returnati produsul, apoi dati si email
    - Ambalati produsul într-o manieră similara modului în care l-ati primit, astfel încât să fie livrat în condiţii optime, protejat de lovituri. În cazul saltelelor/prosoapelor/textilelor de utilizare personala, acestea trebuie să fie în ambalajul original, nedesfăcut. Vom refuza să primim produsul înapoi dacă acesta ajunge neambalat sau ambalat necorespunzător și a fost deteriorat din acest motiv!
    - Fotografiati produsul ambalat și ne transmiteti doar pe email imaginile care confirmă ca produsul este pregătit pentru ridicare de către curier. ACAJU va contacta curierul agreat de dumneavoastra și va va transmite AWB-ul de ridicare al produsului returnat cat si datele de contact ale livratorului. La data și la ora fixată împreună cu reprezentantul firmei de curierat, trebuie să aveti produsul în faţa porţii/clădirii în care locuiti (în cel mai apropiat loc unde curierul poate ajunge cu vehiculul de transport). Atentie, e obligatia Clientului sa aduca produsul pana la masina si sa ajute curierul sa il urce in masina, acest mod de retur fiind doar alegerea Clientului.
    - Completati și adaugati în colet formularul de retur: Date returnare: Adresa : Vaslui, Centrul Logistic National ACAJU, Str. Fabricii, nr. 4 (Strada Oborului), Adresa de mail: suport@acaju.ro, Telefon: 0311.300.290, Program de lucru: Luni-Vineri: 08:00-17:00. Puteti alege un alt produs la schimb sau puteţi solicita returnarea banilor.

    Dacă optati pentru primirea banilor înapoi, aceștia se pot returna astfel:
    - Dacă plata a fost ramburs la curier, se returnează într-un cont bancar deschis de cel pe numele caruia este comanda. Prin exceptie se poate trimite si in alt cont la solicitarea scrisa a celui care a dat comanda. Trebuie să trimiteti un e-mail pe adresa: suport@acaju.ro unde să precizati contul bancar și numele titularului de cont.
    - Dacă plata a fost efectuată online cu cardul sau online cu card bancar în rate fără dobândă, banii se returnează în același cont din care aţi efectuat plata.
    - Dacă ajungeti la sediul nostru pentru a returna produsul, returnarea banilor se va face în contul comunicat; 
    - Clientul este de acord ca netrimiterea fotografiilor cu reperul/produsul neconform ambalat intr-o maniera similara modului in care a fost receptionat, intr-un termen de cel mult 3 zile calendaristice de la data stabilirii de comun acord a modalitatii de solutionare, duce la anularea solicitarii de returnare si inchiderea sesizarii pe motiv de necolaborare. Daca se mai incadreaza in termenul legal de solutionare, va putea face o noua sesizare care se va supune acelorasi reguli ca mai sus. Fotografiile trebuie trimise la adresa de email suport@acaju.ro Acest termen de maxim 3 zile este necesar pentru solutionarea sesizarii in termenul cel mai scurt posibil, conform intelegerii dintre parti.

    Menţionăm că în cazul în care suma este returnată în contul bancar din care s-a efectuat plata, contul ar putea fi debitat cu întarziere, care poate varia în funcţie de bancă (între 2 și 5 zile lucrătoare). Suma înapoiată cât și condiţiile de returnare nu includ alte servicii (ex. transportul iniţial).
    Produsul va fi returnat împreună cu o copie de pe factura de achiziţie și certificatul de garanţie în original (în cazul în care pe certificat sunt mai multe produse, se va returna o copie de pe acesta) .

    Produsele primite defecte sau cu informaţii inexacte afișate de site/transmise de ACAJU:

    În eventualitatea în care produsul achiziţionat prezintă vicii de fabricaţie sau este listat pe site cu informaţii inexacte/se ofera informatii inexacte, acesta va fi înlocuit in cel mai scurt timp cu un produs nou, identic sau similar, cu condiţia notificării în scris a ACAJU in termenul de maxim 24 de ore de la receptia produsului.
    În cazul în care nu este posibila înlocuirea bunului cu un altul, se va returna produsul de catre Cumparator si Vanzatorul va rambursa contravaloarea bunului.

    Inlocuirea rapida a unui produs cu defectiuni sau care nu corespunde caracteristicilor de pe site este valabila doar in situatia in care produsul este in stocul ACAJU iar clientul opteaza pentru varianta standard de punere a produsului la dispozitie de catre ACAJU, respectiv, ridicarea produsului de catre client din punctele de ridicare ACAJU. Daca produsul nu este in stoc, clientul poate opta pentru a astepta un produs nou, cu un termen de asteptare similar unei comenzi noi, acesta fiindu-i livrat dupa ce a returnat produsul reclamat, sau il poate returna si solicita contravaloarea acestuia sau il poate repara si vanzatorul sa ii plateasca reparatia sub forma de reducere oferita la produs, dupa ce anterior s-au inteles asupra contravalorii reparatiei.

    *In cazul in care clientul refuza fara motiv real receptia primei comenzi, urmatoarele comenzi ii vor fi livrate doar cu achitarea in avans a intregii valori a comenzii si a costurilor de livrare / manipulare.

    II. Conditii generale pentru returul produselor

    Exceptii de la dreptul de retragere din contract si Rambursarea banilor

     Exceptie fac produsele de mobilier care au fost montate sau coletele desfacute/desigilate, produsele personalizate/aduse la comanda, dupa specificatiile cerute de catre client. Va fi considerat produs adus la comanda orice produs care nu se afla in stocul ACAJU la momentul comenzii clientului. Produsele care nu pot fi returnate din motive de igienă, comercializate fără ambalaj sau desigilate din ambalajul original (ex. cuverturi, articole de lenjerie și așternuturi, perdele și draperii, prosoape de baie și de bucătărie, perne de scaun, halate și papuci, covorașe de baie, mănuși de baie, perdea de duș, perie toaletă, pilote, perne, saltele, protecții de saltea, covoare);


    În cazul exercitării dreptului legal de returnare a produsului, rambursarea contravalorii acestuia se va face în cel mult 14 zile de la data solicitării returului, sub beneficiul recepției cantitative și calitative a returului, prin aceeași metodă de plată. Dupa evaluarea stadiului in care a ajuns produsul se va decide rambursarea sumei integrale sau partiale in caz de afectare a produsului din vina clientului. 

    Suma va putea fi rambursata dupa cum urmeaza:

    - Pentru Comenzile achitate cu card online -> prin restituire in contul din care a fost efectuata plata;
    - Pentru Comenzile achitate cu Op/ramburs/Transfer/Card bancar -> prin virament bancar;
    - Pentru Comenzile achitate prin credit de consum -> anulare/recalculare contract rate.

    Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, se va solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second–hand sau ii vom reexpedia produsului, pe cheltuiala acestuia. (art. 14, punctul 3/OUG 34). Aceasta valoare de reducere a bunului returnat la stadiul de nou nu poate fi mai mica de 20% din valoarea platita de client pe produs.
    In momentul predarii produsului catre echipa de verificare a retururilor din Centrul Logistic National, se completeaza un proces verbal prin care partile consemneaza starea produsului si eventualele deficiente aparute.

    Daca produsul este in starea de la livrare, atunci procesul verbal mentioneaza asta si pe baza lui se ramburseaza suma in contul clientului.

    Daca livrarea se face prin curier, se va consemna la Vanzator, in prezenta curierului, starea in care a ajuns produsul si se va urma, dupa caz, procedura de returnare a sumei, returnandu-i-se in integralitate sau partial suma platita pe produs.

    Avand in vedere ca ACAJU ofera ca modalitate standard de livrare doar livrarea in punctele de ridicare ACAJU si ca livrarea prin curier se face doar la solicitarea clientului fiind parte a unui contract auxiliar cu un tert, Clientul va intelege ca:

    - costul transportului si responsabilitatea timpilor de livrare si a eventualelor deteriorari la transport sunt in sarcina sa, ACAJU doar facilitand accesul la un astfel de serviciu de curierat. Astfel, in orice situatie care presupune necesitatea unui retur, este responsabilitatea clientului sa aduca produsul la depozitul ACAJU si eventual sa il ridice din depozitul ACAJU la finalizarea reclamatiei, asumandu-si in integralitate si eventualele deteriorari ale produsului intamplate intre locuinta si depozit, atat pe tur cat si pe retur;

    - termenul de rezolvare a reclamatiilor curge din momentul ajungerii produsului la locul de livrare-receptie acceptat ca standard, adica la depozitul ACAJU deoarece nu se poate rezolva o reclamatie in absenta unei evaluari facute de un profesionist ACAJU.

    MODALITATE DE RETURNARE COVOARE

    Acestea se pot returna in doua moduri:
    1. Nesigilate - in maxim 24 de ore de la receptia produselor de la curier, in cazul comenzilor online
    2. Sigilate (in ambalajul original nedeschis) - in termen de 14 de zile calendaristice.
    Alte modalitati de returnare sau in alte conditii nu se accepta. Va rugam sa luati act de prevederile din Ordonanţă de urgenţă nr. 34/2014. articolul 16, punctul e: "Sunt exceptate de la dreptul de retragere prevăzut la art. 9-15 în ceea ce priveşte contractele la distanţă şi contractele în afara spaţiilor comerciale următoarele: -furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;"

    Model de formular de retragere

    Prezentul formular se transmite inapoi completat doar daca doriti sa va retrageti din contract.

    Catre [ aici se introduce Numele, Adresa postala si daca este cazul numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale SC ACAJU SRL];
    Va informez / Va informam ( * ) prin prezenta cu privire la retragerea mea/noastra ( * ) din contractul referitor la vanzarea urmatoarelor produse ( * ) / prestarea urmatoarelor servicii ( * ) Comandate la data ( * ) / primite la data ( * )
    Numele consumatorului (consumatorilor)
    Adresa consumatorului (consumatorilor)
    Semnatura consumatorului (consumatorilor) (doar in cazul in care acest formular este notificat pe hartie )
    Data

    Garantie si Service

    Garantiile sunt de doua feluri, garantii legale si garantii comerciale; garantiile legale sunt cele prevazute in legislatia romaneasca iar cele comerciale sunt garantii suplimentare pe care un Vanzator le poate da, cu conditia sa nu afecteze in vreun fel garantiile legale. Garanțiile comerciale ACAJU nu afectează garanția legală privind conformitatea produsului, conform legii 449/2003. Nu se considera a fi lipsa de conformitate daca in momentul incheierii facturii sau/si a receptiei produsului, Cumparatorul a cunoscut sau nu putea, in mod rezonabil, sa nu cunoasca aceasta lipsa de conformitate.

    Exemplu: garantia de retur in 14 zile pentru produsele achizitionate online, fara explicatii, este un drept acordat de legiuitor, exceptie fiind produsele personalizate/aduse la comanda. Prelungirea acestui termen este o garantie comerciala pe care si-o asuma Producatorul sau Vanzatorul.

    Vânzătorul garantează conformitatea bunurilor achiziționate precum și aducerea la conformitate a eventualelor vicii ascunse, declarând pe propria răspundere că produsele comercializate nu pun în pericol viața, sănătatea, securitatea muncii, nu produc un impact negativ asupra mediului și sunt în conformitate cu Ordonanța nr. 20/2010 privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea unitară a legislației Uniunii Europene care armonizează condițiile de comercializare a produselor, documentația de execuție a fabricantului și standardelor românești.

    Vânzătorul va livra produsul conform descrierii din site. Produsul este considerat neconform dacă nu are aceleași caracteristici precum este descris în cadrul site-ului. Răspunderea Vânzătorului este angajată dacă lipsa de conformitate a produsului apare într-un termen de 2 ani calculat de la data livrării și dacă Clientul informează Vânzătorul in acest interval. În cazul în care la livrare se constată o lipsă de conformitate a unui produs din factură, Cumpărătorul are dreptul de a cere repararea într-o perioadă rezonabilă sau înlocuirea produsului. Dacă aceste operații nu sunt posibile, Cumpărătorul are dreptul de a cere să beneficieze de o reducere corespunzătoare a prețului sau returnarea produsului si rambursarea banilor platiti pe acel produs. Cumpărătorul este obligat să anunțe lipsa din colet a unei componente înainte de începerea montajului și să păstreze etichetele și conținutul coletului în starea în care le-a primit în vederea verificării și înlocuirii. Vânzătorul nu își asumă nicio răspundere pentru execuția și consecințele serviciilor de manipulare, transport, montaj și instalare executate de terți, atunci când produsul a fost deteriorat sau nu au fost respectate instrucțiunile producătorului. Vânzătorul nu își asumă nicio răspundere privind consecințele pe care le-ar avea utilizarea sau întreținerea greșită a produselor, datorate nerespectării instrucțiunilor producătorului. Nu se consideră a fi lipsă de conformitate dacă în momentul încheierii facturii Cumpărătorul a cunoscut sau nu putea, în mod rezonabil, să nu cunoască această lipsă de conformitate. Cumpărătorul este de acord cu faptul că produsele din materiale naturale precum pielea, lemnul masiv, furnir, nu pot fi fabricate identic din punct de vedere al texturii, nuanțelor de culoare pe diferite suprafețe și a particularităților aparente pe material.

    Vanzatorul acorda garantie care incepe de la data receptionarii produselor de catre Client, dupa cum urmeaza:

    - Mobilier/canapele – 2 ani (pentru deficiente calitative cum ar fi: exfolierea cantului, daca acestea nu s-au produs ca urmare a expunerii la temperaturii mai mare de 50C sau mai mici de 5C; defectare balamale, glisiere sau alte sisteme care nu mai functioneaza corect desi au fost utilizate in regim casnic normal, fara a se interveni asupra lor, s.a.); Produsele destinate sederii (scaune, fotolii, canapele, paturi) si saltelele vor fi verificate de catre client in timpul legal de ramburs de 14 zile calendaristice daca sunt conform asteptarilor lor privind deformarea si rezistenta la solicitarea statica si dinamica pentru o utilizare normala. Nereturnarea acestora in timpul prevazut de lege va constitui un argument ca au fost multumiti de calitatea produsului receptionat si nu mai pot invoca ulterior ruperea sau deformarea produsului din cauza deficientelor, cu exceptia viciilor ascunse. Astfel, vanzatorul va raspunde doar pentru lipsa de conformitate care a existat la momentul livrarii produsului. Tasarea umpluturilor (burete, latex, altele) si intinderea/valurirea stofelor/pielii ecologice sau pielii naturale de pe suprafata componentelor tapitate, mobilei tapitate sau a saltelelor, precum si matuirea sau dupa caz, lustruirea produselor, toate aceste produse in timp, ca urmare a uzurii intr-o utilizare normala, nu sunt considerate defectiuni, ci sunt lucruri normale rezultate din utilizare. Nu se acordă garanție pentru produsele de tapițerie (canapele, fotolii, paturi tapitate, saltele), dacă materialul de acoperire al acestuia prezintă urme de murdărie, păr de la animalele de companie și va prezenta mirosuri deranjante sau urme de mucegai sau diverse pete, materialul a fost agățat, zgâriat, ciupit, tăiat, ars.

    - Decoratiuni - 30 de zile pentru tesaturi, tricotaje, confectii si articole textile precum paturi, lenjerii, prosoape, covoare, perdele, huse de canapea, tesaturi decorative, fete de masa (deficientele calitative se refera la fire neuniforme, culoare nefixata, rezistenta slaba a vopsirilor si a imprimeurilor, decolorare prin spalare sau prin frecare, modificari dimensionale peste limitele admise, cedarea sau migrarea colorantilor, cusaturi desfacute sau ochiuri scapate), sticlarie, ceramica, portelan, tacamuri (deficientele calitative se refera la decor sau luciu nefixat, exfolierea acoperirilor, accesorii insuficient consolidate), corpuri de iluminat (deficientele calitative se refera la defectarea sub durata minima de functionare declarata de producatori, legaturi electrice interne intrerupte, imbinari nerezistente).

    Pe acesta perioada, in cazul in care deficientele nu sunt imputabile Cumparatorului, Vanzatorul isi asuma responsabilitatea repararii sau inlocuirii produsului pe cheltuiala sa.
    Cumparatorul intelege ca, dupa epuizarea termenului de 24 de ore de la receptia produsului, nu mai poate invoca deficiente cantitative sau deficiente pe care, in mod rezonabil, nu putea sa le vada la momentul receptiei (ciobituri, zgarieturi, rosaturi, fire trase, componente indoite, pete de murdarie, rupturi, spargeri, gauriri, componente lipsa, etc. ).
    Spargerea produselor sau componentelor din sticla, zgarierea produselor, ruperea acestora dupa receptie, sunt riscuri asumate integral de Cumparator.
    Ruperea/deformarea produsului in timpul utilizarii nu poate invocat ca si motiv de solicitare de reparatie/inlocuire in garantie.

    Strict interzise pentru produsele din toate categoriile:

    - dezambalarea produselor cu utilizarea de obiecte tăioase sau dure;
    - tăierea sau zgârierea materialelor;
    - frecarea de alte suprafețe sau frecarea cu soluții de curățare abrazive; -amplasarea produselor în medii umede sau la temperaturi sub 0 grade Celsius precum și în medii cu variații de temperatură;
    - așezarea produsului lângă surse de căldură la mai putin de 1m;
    - utilizarea produselor de curățare care conțin acizi, petrol, gaz, detergenți, solvenți chimici sau alcool dezhidratarea pielii (fără hidratare pielea se usucă și crapă); udarea produselor (Curățarea se va face cu o cârpă ușor umezită într-o soluție de apă cu săpun -50% apă, 50% săpun lichid pH neutru, apoi se sterge imediat cu o cârpă uscată);
    - împingerea mobilierului (mobilierul demontabil trebuie demontat);
    - roluirea, îndoirea sau curbarea saltelelor la transport și manipulare;
    - folosirea mobilierului în alt scop decât cel pentru care a fost proiectat.

    Instrucțiuni privind utilizarea și întreținerea mobilierului tapițat si a paturilor:

    Pentru prelungirea duratei de utilizare a canapelei, fotoliului sau patului tau, nu săriti, nu va aruncati, nu va așezati pe brațe, pe cadrul patului, direct pe lamelele somierei fara a utiliza salteaua, nu trageti de perne, nu împingeti.
    La montarea picioarelor canapelei, canapeaua se va așeza pe spate, se vor strânge ferm picioarele, apoi se va așeza canapeaua în poziția ei normala, prin ridicare.

    Cum se intretin tapiteriile, indiferent de produs:

    Canapeaua se sterge cu o cârpă moale uscată (pielea) sau cu o perie de haine (stofa); se va hidra pielea o data la 2 luni cu soluții dedicate care au fost testate initial pe portiuni mici, in spatele canapelei nu se vor expune produsele direct la radiații solare; după ce ai probat soluția de curățare, curăța fără să utilizezi frecarea prin trecere ușoara cu cârpa; urmele de murdărie, lichide, grăsimi corporale se șterg întâi cu o cârpă uscată apoi cu soluția descrisă mai sus; urmele de gumă de mestecat se îndepărtează prin frecare usoara cu cuburi de gheață puse într-un săculeț de nylon; tapițeriile de stofă și husele se pot curăța doar chimic, în centre specializate; saltelele se răsucesc în același plan în fiecare lună, iar la 6 luni se întorc pe cealaltă față. Excepție fac saltelele proiectate pentru a fi utilizate pe o singură parte, care se vor răsuci lunar în același plan; recomandam așezarea saltelelor pe somiere cu lamele elastice sau tapițate care să permită aerisirea.

    Reclamatia

    Ne dorim in egala masura ca atat clientii cat si angajatii nostri sa fie fericiti, asa ca pentru a rezolva rapid o situatie cum este o reclamatie, trebuie respectat un proces prin care ne asiguram ca nu se pierde nicio informatie si ambele parti comunica fluent si la timp. Pentru asta se vor respecta urmatorii pasi:

    - Reclamatia se va face intotdeauna doar in scris pe adresa de email suport@acaju.ro. Nu vor fi luate in calcul informatiile transmise pe alte cai de comunicare, incluzand dar nelimitandu-se la: apeluri telefonice, sms-uri, whatsapp, facebook, chat-ul site-ului, alte adrese de email din ACAJU;
    - In emailul transmis trebuie sa descrieti ce reclamati si sa atasati poze/video;
    - la solicitarile noastre de precizari suplimentare trebuie sa raspundeti in maxim 24 de ore, altfel timpul de rezolvare se va decala cu timpul de asteptare a raspunsului;
    - daca trec mai mult de 72 de ore de la transmiterea solicitarii noastre si nu raspundeti la email, vom inchide reclamatia pe motiv de "Reclamatie abandonata de client" si va trebui sa reluati procesul de reclamatie, daca mai sunteti in termenul legal.

    Vanzatorul isi va impune sa repare sau sa inlocuiasca produsul in perioada garantiei intr-un termen de maxim 15 zile calendaristice sau conform intelegerii dintre Cumparator si Vanzator, avand in vedere ca pot exista situatii cand timpul de rezolvare este egal cu durata livrarii unei comenzi noi. Avand in vedere ca furnizorii ACAJU sunt din multe tari si pot aparea probleme de timp, livrare si disponibilitate la acestia, Clientul este de acord inca de dinainte de a comanda ca in cazul unei reclamatii va accepta sa astepte rezolvarea reclamatiei intr-un termen egal cu perioada de timp in care se asteapta o comanda de la acel furnizor, adica si pana la 120 de zile lucratoare. Cumparatorul intelege ca acordul sau pe Termeni si Conditii inseamna un acord pe un contract civil incheiat intre cele doua parti, conform Noului Cod Civil, art. 1270 si accepta extinderea termenului de rezolvare a reclamatiei in cazul in care aceasta nu poate fi rezolvata in 15 zile calendaristice, din motivele prezentate mai sus si nu se poate prevala ca nu a stiut/cunoscut sau nu a fost de acord.

    Sunt luate in considerare si acceptate pentru a fi solutionate doar reclamatiile clientilor care sunt insotite de copii dupa factura, certificatul de garantie in original si etichetele de produs.

    Reclamatia trebuie facuta in scris de titularul comenzii, nu se accepta reclamatii de la terti, indiferent de gradul de rudenie.
    In cazul in care clientul are solicitari speciale referitoare la locul, ziua, intervalul orar in care doreste aceste operatiuni, poate exista probabilitatea ca termenul de reparatie/ inlocuire sau nu poata fi respectat, si atunci aceasta reparatie/inlocuire se va face cand clientul va avea posibilitate dar respectandu-se orarul Vanzatorului.

    Produsul inlocuit beneficiaza de aceeasi garantie ca si un produs nou. Defectele aparute in termenul de garantie ca urmare a unor vicii ascunse, confirmate prin expertize tehnice de catre un serviciu specializat, se repara gratuit.

    Termenele de rezolvare a reclamatiilor se calculeaza din momentul in care produsul ajunge in depozitele ACAJU deoarece acestea sunt punctele standard de livrare si nu poate fi data o solutie de rezolvare pana nu se face o constatare obiectiva de catre un specialist ACAJU.

    In cazul reparatiilor de garantie/inlocuire/returul produselor, costul transportului acestora al clientului catre unitatea de reparatii cat si retur vor fi suportate de catre ACAJU, fara ca ACAJU sa isi asume responsabilitatea asupra timpului de livrare a Curierului sau asupra eventualelor deteriorari pe timpul. transportului. Conform celor precizate anterior, suportarea costurilor de transport nu este o obligatie a ACAJU derivata din contract, deoarece locul de livrare standard al produselor a fost depozitul ACAJU, Vanzatorul nefiind responsabil de locatia unde Clientul hotarate sa duca produsul si neasumandu-si vreo obligatie in acest. sens. Astfel ca ACAJU poate renunta oricand la aceasta facilitate.

    Conditii obligatorii:

    - Clientul pregateste produsul pentru transport in bune conditii, intr-o forma prin care sa fie protejat la transport;
    - Clientul va tine cont ca obiectele de mobilitate sunt manipulate cu greutate la transport si va ambala produsul in asa fel incat acesta sa nu se deterioreze in urma transportului. Transportul produs este efectuat de către curieri terți profesioniști facilitati către ACAJU, insa manipularea din locul unde acest produs pana in masina curierului cade in sarcina Cumparatorului, la fel cum la livrarea initiala curierul a adus produsul doar pana in locul unde sa poate ajunge cu masina. , cel mai aproape de adresa specifica de Cumparator. Produsul va fi insotit de certificat de garantie si copie dupa documentele fiscale primite la achizitia produsului precum si de o detaliere scrisa din partea Cumparatorului in care aceasta expune starea produsului si ce solicita.

    Cumparatorul este informat asupra faptului ca in cazul in care una sau mai multe dintre conditiile de mai sus nu sunt indeplinite, Vanzatorul va refuza receptia produsului. Totodata, in cazul in care la receptia produsului se constata ca prezinta urme de uzura, zgarieturi, lovituri, rupturi, socuri mecanice sau, dupa caz, electrice, accesorii lipsa, certificate de garantie lipsa, nu vom putea incepe procesul de remediere a celor semnalate de catre Cumparator in notificarea trimisa initial si care erau in termenii garantiei.

    Durata medie de utilizare a mobilierului si scaunelor, precum si a canapelelor cu tapiterie din stofa este de 5 (cinci) ani, iar la decoratiuni de 6 (sase) luni.

    NU POT FI CONSIDERATE RECLAMATII VALIDE SI TEMEINICE

    - diferentele in plus sau in minus de pana la 5 cm la saltele, canapele, fotolii, coltare, sezlonguri, aceasta toleranta fiind considerata normala de catre producator in cadrul procesului de productie;
    - diferentele de culoare si material la produse identice ca design si functii, deoarece pot fi realizate cu materiale din loturi diferite, daca acestea au fost semnalate ulterior zilei de receptie a produsului;
    - tasarea componentelor tapitate deoarece tasarea usoara este un proces normal ce apare datorita utilizarii;
    - matuirea materialului aparuta pe durata utilizarii;
    - rupea materialului sau cusaturiI intr-un singur loc, pe o portiune mica a unui produs, daca pe restul produsului acesta este intact; materialul, ata si procesul de coasere la un produs este unitar, se folosesc aceleasi materiale si aceeasi metoda de coasere; daca materialul sau ata cedeaza intr-un singur loc, inseamna ca acolo a fost suprasolicitat in mod excesiv pe timpul utilizarii;
    - valurirea utilizarii a materialelor de tapiterie de pe produse;
    - produsele rupte, sparte, zgariate, ciobite, dupa ce au fost receptionate si nu a fost facuta vreo sesizare scrisa in termen de 24 de ore de la receptie.

    Regulamente Campanii si Concursuri

    Aceasta sectiune este dedicata regulamentelor de campanie organizate pe www.acaju.ro si concursurilor cu premii organizate pe www.acaju.ro si prin intermediul platformelor de comunicare online.

    Vezi aici regulamentul Promotiei lunii curente
    Vezi aici regulamentul promotiei SUPER OFERTE SAPTAMANALE
    Vezi aici regulamentul promotiei Produse Resigilate

    Contractul

    Continutul informatiilor se refera la descrierea intr-un anumit grad de detaliere a activitatilor, produselor si serviciilor ACAJU SRL. Vanzatorul nu va acorda nici o garantie referitoare la:
    a) evitarea utilizarii anevoioase sau intreruperii in utilizare a site-ului;
    b) afectarea in sens negativ a altor sisteme prin utilizarea site-ului;
    SC ACAJU SRL nu poate fi responsabila pentru nici un fel de daune directe sau indirecte produse prin utilizarea site-ului sau.

    Forta majora

    Nici una din parti nu va fi raspunzatoare pentru neexecutarea obligatiilor sale contractuale daca o astfel de neexecutare este datorata unui eveniment de forta majora, in conformitate cu legislatia in vigoare.
    Intarzierile si orice fel de alte probleme datorate producatorilor, transportatorilor, autoritatilor vamale, problemelor pe liniile de productie, coronavirusului, defectiunilor mijloacelor de transport, bugurilor informatice in sistemul de prelucrare a comenzilor, in sistemul de gestiune si selectie a marfurilor in depozite, defectiuni descoperite in procesul CTC efectuat inainte de livrare, constituie cazuri de forta majora deoarece nu au putut fi prevazute si nu ne asumam consecintele intamplarii lor.

    Intarzierile si orice fel de alte probleme datorate producatorilor, transportatorilor, autoritatilor vamale, problemelor pe liniile de productie, coronavirusului, defectiunilor mijloacelor de transport, bugurilor informatice in sistemul de prelucrare a comenzilor, in sistemul de gestiune si selectie a marfurilor in depozite, defectiuni descoperite in procesul CTC efectuat inainte de livrare, constituie cazuri de forta majora deoarece nu au putut fi prevazute si nu ne asumam consecintele intamplarii lor.

    Alte precizari de care Clientul trebuie sa tina cont

    Ne cerem scuze pentru eventualele erori de informare si va rugam sa ne semnalati orice posibila eroare pe email: office@acaju.ro sau/si la telefon 0311.300.290 (tarif normal). Va reamintim ca datele despre termenul de livrare si disponibilitate sunt informative si ca informatiile trebuie confirmate in scris, pe email, de catre echipa Vanzator. Daca ati primit un produs la un pret eronat sau atfel decat v-ati dorit si e o eroare asumata de catre Vanzator, rezolvarea simpla este sa ne returnati produsul pe cheltuiala noastra si sa va rambursam banii.

    Politica de confidentialitate

    ACAJU se angajeaza sa nu transmita datele personale ale utilizatorilor SITE-ului catre terti si sa le foloseasca numai in scopul stabilirii contactului cu clientii sai, precum si in scopul informarii acestora asupra aspectelor legate de functionarea site-ului si a ofertelor acestuia. Compania va retine datele personale si le va folosi in scopul informarii utilizatorilor privind situatia contului de pe www.acaju.ro , privind evolutia si starea comenzilor, precum si in evaluarea produselor si serviciilor oferite. Acaju poate notifica utilizatorii privind ofertele curente prin newsletterul periodic, si poate trimite felicitari, cupoane cadou sau alte mesaje speciale.

    Orice utilizator care a furnizat explicit adresa sa de email pe site-ul www.acaju.ro poate opta pentru stergerea acesteia din baza noastra de date.
    Pentru informare, suport, reclamatii si sesizari Vanzatorul poate fi contactat la adresa suport@acaju.ro Informatiile de orice natura furnizate de catre VANZATOR CUMPARATORULUI, vor ramane in proprietatea Vanzatorului. Ele pot fi utilizate numai pentru executarea contractului si pot fi facute cunoscute numai cu consimtamantul scris al Vanzatorului si dupa obtinerea unui angajament de confidentialitate din partea celui care le primeste. Nici o declaratie publica, promovare, comunicat de presa sau orice alt mod de dezvaluire catre terte parti nu va fi facuta de Cumparator cu privire la comanda fara consimtamantul prealabil scris al Vanzatorului.

    Politici de publicitate Google cookie

    Site-ul http://www.acaju.ro/ foloseste Google Analytics, un serviciu de analiza web furnizat de Google. Google Analytics foloseste „cookies”, care nu sunt fisiere text plasate in computer, pentru a ajuta site-ul sa analizeze modul in care utilizatorii il folosesc. Informatiile generate de cookie-ul cu privire la utilizarea de catre dvz. a site-ului http://www.acaju.ro/ , intocmirea rapoartelor de cercetare ale site-ului pentru operatorii site si furnizarea de alte servicii legate de activitate si de utilizarea internetului pe https://acaju.ro/ . Google poate transfera aceste informatii unor terte parti, in cazul in care acest lucru este solicitat prin lege, sau in cazul in care terte parti afecteaza procesul de informatii cu privire la numele Google. Google nu va asocia adresa dvs. de IP cu orice alte date detinute de catre Google. Aveti dreptul sa refuzati utilizarea de cookie-uri prin selectarea setarilor corespunzatoare in browser-ul dvs., cu toate acestea, va rugam sa retineti ca, daca realizati aceste setari este posibil sa nu puteti avea acces la functionalitatea deplina a site-ului http://www.acaju.ro/ . Prin utilizarea acestui site web, sunteti de aord cu prelucrarea datelor personale de catre Google in modul si in scopurile mentionate mai sus.

    Dreptul de autor

    Continutul site-ului este proprietatea ACAJU si a companiilor partenere si nu poate fi preluat, difuzat, vandut sau revandut decat cu acordul scris al Acaju. In cazul in care doriti sa preluati orice tip de continut de pe www.acaju.ro, ne puteti contacta pe adresa office@acaju.ro. Utilizatorii nu au dreptul sa modifice nicio parte din acest site in afara de ceea ce este necesar pentru utilizarea cosrespunzatoare a site-ului cu scopul in care a fost creat. In zonele de site care permit adaugarea continutului de catre utilizatori, va asumati obligativitatea de a nu face urmatoarele:

    a) sa publicati materiale care contin virusi sau alte programe cu intentia de a distruge acest sistem cat si orice sistem sau informatie;
    b) sa publicati material cu drept de autor, daca nu sunteti autorul sau daca nu aveti permisiunea autorului de a publica materialul respectiv;
    c) sa publicati materiale obscene, defaimatoare, de amenintare sau rauvoitoare fata de compania ce administreaza site-ul, de un alt utilizator, fersoana fizica sau juridica, materiale ori informatii prohibite de prevederile legale in vigoare;
    d) sa publicati o imagine sau o afirmaie care contravine normelor legale in vigoare incidente.
    In caz de nerespectarea a acestor conditii, Acaju se disociaza de autor si poate actiona pe cale legala.

    Date cu caracter personal

    Potrivit Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, modificata si completata si ale Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice, ACAJU are obligatia de a administra in conditii de siguranta si numai pentru scopurile specificate datele cu caracter personal si datele cu caracter special (CNP) pe care ni le furnizati. Scopul colectarii datelor este: reclama, marketing, statistica si facturare. Conform Legii nr. 677/2001, beneficiati de dreptul de acces, de interventie asupra datelor, dreptul de a nu fi supus unei decizii indidividuale si dreptul de a va adresa justitiei. Totodata, aveti dreptul sa va opuneti prelucrarii datelor personale care va privesc si sa solicitati stergerea datelor si va este recunoscut dreptul de a va adresa justitiei. Pentru exercitarea acestor drepturi, va puteti adresa cu o cerere scrisa, datata si semnata la SC ACAJU SRL Vaslui, in Vaslui, str. Petru Rares, 264, sc. B, parter.
    SC ACAJU SRL este operator de date cu caracter personal cu nr. 35417 la ANSPDCP.

    Data actualizare: 25 februarie 2024

    Newsletter-ul Acaju

    Abonează-te la Newsletter-ul Acaju si vei primi pe email oferte promoționale, produse noi, idei de amenajare și soluții practice. Fii la curent cu sfaturile experților în mobilier.